Van Gogh+ Jeff Koons + Louis Vuitton

Pamiętacie „Balloon Dog”, rzeźbę odwzorowującą poskręcany balonik w kształt pieska? Tak, to jest właśnie dzieło Jeffa Koonsa, jednego z bardziej wziętych amerykańskich artystów współczesnych.

Zastanawiacie się pewnie, jaki związek ma sztuka tego artysty z modą, czy jak sam tytuł wskazuje, z marką Louis Vuitton? Odpowiedź jest równie intrygująca jak sam artysta, który ją tworzy… Otóż, Jeff Koons zaprojektował specjalnie dla Louis Vuitton kolekcję torebek i akcesoriów. I nie chodzi tu bynajmniej o stworzenie zupełnie nowych modeli torebek jako formy, ale bardziej na „ozdobieniu” przez artystę istniejących już modeli. W kolekcji zaprojektowanej przez Koons’a znalazły się wybrane produkty marki w tym m.in. torebki Speedy, Keepal i Neverfull opatrzone grafiką artysty pochodzącą z jego wieloletniego cyklu artystycznego pod nazwą „Gazing Ball” – opierającego się na reprodukcjach malarstwa Leonarda da Vinci, Tycjana, Rubensa czy Vincenta Van Gogh’a.

Kolekcja, którą nazwano „Masters”,  trafiła do sklepów w pierwszej połowie roku, a dokładnie 28 kwietnia i tak się składa, że udało mi się ją zobaczyć na żywo w Nowym Yorku. Oczywiście pomijając względy jakościowe czyli to, że torebki wykonane są z najwyższą starannością, z dbałością o każdy szczegół (co nie jest niczym niezwykłym jeżeli mówimy o tej właśnie marce) to niestety kolekcja nie przypadła mi do gustu. Dlatego tym razem wybieram klasyczny monogram, może dla niektórych bardziej nudny, ale według mnie bardziej uniwersalny i praktyczny. Myśląc o tej kolekcji, nie mogę jednak odmówić jej statusu unikalności. I tu ciekawostką jest sama zawartość torebek z kolekcji, gdzie znajdziemy m.in. notkę biograficzną z portretem autora dzieła sztuki,który się na niej znajduje. Czy ktoś coś takiego przed Louis Vuitton robił? Elementem, który sprawia, że kolekcja ta na pewno zyska status bezprecedensowej, są inicjały artysty- Jeffa Koonsa, które wykonano tą samą czcionką co kultowy monogram LV. Tego typu modyfikacja znaku firmowego w przypadku Louis Vuitton jest niespotykanym odstępstwem od dotychczasowej polityki. Jak tej do pory Louis Vuitton nigdy nie zgodził się na zmianę kultowego logotypu!

Zdjęcia z kampanii Louis Vuitton x Jeff Koons „Masters”, od lewej: 1.Jeff Koons z torebką NEVERFULL; 2 i 3 Alicia Vikander- twarz kampanii z torebką NEVERFULL;

Od lewej: 1. Louis Vuitton -KEEPALL 50; 2. Louis Vuitton- SPEEDY 30; 3. Louis Vuitton- portfel; 4. Louis Vuitton- torebka na łańcuszku;

Supreme + Jeff Koons i Supreme + Louis Vuitton

Podejmując temat współpracy Jeffa Koonsa z Louis Vuitton, nie sposób ominąć jego wcześniejszych projektów, i nie mam tu na myśli tych czysto artystycznych. Nie każdy bowiem wie, że artysta ten w 2006 roku współpracował ze znaną marką odzieżową Supreme produkującą street-wearowe ubrania dedykowane młodym ludziom. Jednak Supreme i Louis Vuitton łączy coś więcej niż tylko osoba Jeffa Koons. A mianowicie to, że po współpracy z artystą, Louis Vuitton związał się z kolei z marką Supreme. Czy to nie szaleństwo?

Zdjęcia z kampanii LOUIS VUITTON X SUPREME

Dzięki tej kolaboracji z całą pewnością możemy powiedzieć, że Louis Vuitton po raz kolejny w tym roku przełamał bariery i zrobił coś, czym na pewno zaskoczył wszystkich swoich fanów. Połączenie legendarnej streetwearowej marki z ekskluzywną, kreującą od wielu lat podobne do siebie wzory i trzymającą się swojego unikalnego stylu, równa się petarda na jesień- zimę 2017/2018. W kolekcji znajdziemy ubrania (t-shirty, bluzy) jak i akcesoria, te zwykłe takie jak: torby, plecaki i nerki, jak i te mniej oczywiste jak scyzoryki czy deskorolki! Wszystko zdobione logo Louis Vuitton i Supreme.

Akcesoria z kolekcji LOUIS VUITTON X SUPREME

Kolekcja trafiła do sprzedaży 30 czerwca i z uwagi na ograniczoną ilość stała się prawdziwym hitem!!!

Pozostaje pytanie czy to jest jeszcze moda czy może już kicz?

A Wam która współpraca przypadła bardziej do gustu?

Justyna

Leave a comment